Prin intermediul programelor de studiu, Mark Twain International School adoptă
și promovează integritatea personală și onestitatea din spațiul academic.
Administrația, profesorii și personalul consideră integritatea a fi un
element extrem de important în desfășurarea parcursului educativ
al elevilor noștri.
Prin urmare, promovăm integritatea academică de-a lungul anilor școlari,
începând cu PYP, consolindându-se în MYP și finalizând cu programul
de studiu DP. Printre calitățile enumerate în Profilul Elevului IB, subliniem
două dintre acestea, pe care le considerăm esențiale atât în lumea educației,
cât și dincolo de aceasta, în independența valorilor, trăsăturilor și abilităților
dobândite de fiecare elev în parte: acelea de a fi PRINCIPIALI și de a avea o
gândire CRITICĂ și REFLEXIVĂ. Încă de mici, elevii noștri, în conformitate cu
Politica de Integritate Academică IBO, sunt învățați cum să:
IBO și Mark Twain IS definesc malpraxis drept un comportament ce are,
sau poate avea ca rezultat obținerea unui avantaj nelegitim din partea
candidatului, în fața uneia sau mai multor segmente de evaluare.
Le este interzis elevilor, profesorilor și tuturor celor care participă la desfășurarea examenelor DP să comunice detalii despre conținutul acestora, prin intermediul rețelelor de socializare, în termen de 24 de ore de la finalizarea acestora
(inclusiv Facebook, grupuri What’s App, Instagram, Twitter etc.).
Profesorilor care predau subiectul unui anumit examen le este interzis să vadă conținutul examenului
în termen de 24 de ore de la finalizarea acestuia. O excepție o face coordonatorul DP.
Consecințe ale abaterilor de la conduita academică
Documentat și investigat. Suspendare
(2-3 zile). Perioadă de probă.
Înlocuirea bunurilor furate. Ședință cu Părinte/Director Academic/Elev.
Posibilă implicare a poliției.
Director consultat – în funcție de gravitate, posibilă exmatriculare.
A 2-a – 1-2 săptămâni suspendare, perioadă de probă, consiliere. În funcție de gravitate, posibilă exmatriculare.
A 3-a – exmatriculare recomandată
Documentația trebuie colectată de profesori și trimisă Directorului Academic sau Directorului Academic Adjunct.
Zero automat pentru muncă. Nu se acordă nicio oportunitate de a schimba nota zero. Părinții trebuie anunțați.
a 2-a – Suplimentar față de prima abatere, elevul este pus în perioada de probă; consiliere, 2 zile suspendare
3 – suspendare pe termen nedeterminat în așteptarea unei recomandări de exmatriculare cu nota zero atribuită tuturor lucrărilor
Documentat și investigat.
Ședință cu elevul, părintele și membrul personalului. Consiliere.
a 2-a – elevul este pus în perioada de probă; consiliere, posibilă suspendare
3 – exmatriculare recomandată
Documentat și investigat.
Ședință cu elevul, părintele și membrul personalului. Consiliere.
a 2-a – elevul este pus în perioada de probă; consiliere, posibilă suspendare
3 – exmatriculare recomandată
Documentat și investigat.
Ședință cu elevul, părintele și membrul personalului. Consiliere.
a 2-a – elevul este pus în perioada de probă; consiliere, posibilă suspendare
3 – exmatriculare recomandată
Documentația trebuie colectată de profesori și trimisă Directorului Academic sau Directorului Academic Adjunct.
Zero automat pentru muncă. Nu se acordă nicio oportunitate de a schimba nota zero. Părinții trebuie anunțați. Consiliere recomandată.
a 2-a – Suplimentar față de prima abatere, elevul este pus în probă; consiliere, și 2 zile suspendare
3 – Suspendare pe termen nedeterminat în așteptarea unei recomandări de exmatriculare cu nota zero atribuită tuturor lucrărilor
Documentat și investigat. Suspendare
(2-3 zile). Perioadă de probă.
Înlocuirea bunurilor furate. Ședință cu Părinte/Director Academic/Elev.
Posibilă implicare a poliției.
Director consultat – în funcție de gravitate, posibilă exmatriculare.
A 2-a – 1-2 săptămâni suspendare, perioadă de probă, consiliere. În funcție de gravitate, posibilă exmatriculare.
A 3-a – exmatriculare recomandată
Documentația trebuie colectată de profesori și trimisă Directorului Academic sau Directorului Academic Adjunct.
Zero automat pentru muncă. Nu se acordă nicio oportunitate de a schimba nota zero. Părinții trebuie anunțați.
a 2-a – Suplimentar față de prima abatere, elevul este pus în perioada de probă; consiliere, 2 zile suspendare
3 – suspendare pe termen nedeterminat în așteptarea unei recomandări de exmatriculare cu nota zero atribuită tuturor lucrărilor
Documentat și investigat.
Ședință cu elevul, părintele și membrul personalului. Consiliere.
a 2-a – elevul este pus în perioada de probă; consiliere, posibilă suspendare
3 – exmatriculare recomandată
Documentat și investigat.
Ședință cu elevul, părintele și membrul personalului. Consiliere.
a 2-a – elevul este pus în perioada de probă; consiliere, posibilă suspendare
3 – exmatriculare recomandată
Documentat și investigat.
Ședință cu elevul, părintele și membrul personalului. Consiliere.
a 2-a – elevul este pus în perioada de probă; consiliere, posibilă suspendare
3 – exmatriculare recomandată
Documentația trebuie colectată de profesori și trimisă Directorului Academic sau Directorului Academic Adjunct.
Zero automat pentru muncă. Nu se acordă nicio oportunitate de a schimba nota zero. Părinții trebuie anunțați. Consiliere recomandată.
a 2-a – Suplimentar față de prima abatere, elevul este pus în probă; consiliere, și 2 zile suspendare
3 – Suspendare pe termen nedeterminat în așteptarea unei recomandări de exmatriculare cu nota zero atribuită tuturor lucrărilor
Proceduri și sancțiuni externe
Dacă apar întrebări cu privire la autenticitatea depunerii finale a lucrărilor
de către un candidat pentru finalizarea programului de diplomă (cum ar fi
IA, WA, EE, eseul TOK, portofoliul CAS sau examenele finale), școala va
urma procedurile IBO, așa cum sunt prezentate în articolul 21 din
Regulamentul General. Reglementări: Programul de diplomă (2016)
și Integritate Academică (2019).
Pentru o prezentare detaliată a procedurilor de investigare ale IB și a matricelor de sancțiuni atât pentru administrarea defectuoasă a școlii, cât și pentru conduita academică a elevilor, vă rugăm să consultați anexele publicației IBO Academic Integrity (2019).
Rolul elevilor
Elevii PYP, MYP și DP, încă de mici, sunt învățați să gândească
independent, să se dezvolte armonios, având la bază setul de valori
și principii Mark Twain IS și cele IB DP: să dezvolte o gândire atât
critică, cât și reflexivă, să fie principiali și să acționeze
cu integritate și onestitate.
Responsabilitățile elevului
Utilizarea Turnitin-ului
În prezent, școala are acces la serviciul online de detectare a plagiatului Turnitin,
un serviciu pe care toți profesorii sunt îndrumați să-l folosească.
Pe baza Consimțământului semnat de Candidat, fiecărui elev îi este adus
la cunoștință faptul că munca depusă în cadrul Eseurilor Extinse, Eseurilor TOK,
temelor și sarcinilor scrise și evaluărilor interne va fi verificată de către profesori
folosind Turnitin. În caz de plagiat major, însemnând mai mult de 20%, școala
va refuza să trimită lucrările elevilor pe IBO.
Rolul Părinților sau al Tutorilor Legali
În ceea ce privește relația de colaborare dintre administrația școlii,
profesori și părinți, comunicarea liberă, deschisă este pentru noi un
factor esențial. De asemenea, părinții pot juca un rol foarte important
în sprijinirea și dezvoltarea copiilor pe plan academic:
Acest document se bazează și este întocmit conform celor prevăzute în
Regulament General: Diploma Programme (2016)