Pregătind
elevii pentru a fi
participanți activi
în societate

right_image right_image

Ce este IB
Diploma
Programme?

IB Diploma Programme este un program de educație echilibrat și competitiv din punct de vedere academic, cu examene finale, care pregătește elevii cu vârste între 16 și 19 ani pentru a avea succes la universitate și mai departe în viață. A fost conceput pentru a aborda bunăstarea intelectuală, socială, emoțională și fizică a elevilor.

IB Diploma Programme de la Mark Twain IS
este recunoscut și respectat de cele mai mari
universități din lume.
mask-group-2
Abordări ale
predării

Elevii Diploma Programme sunt instruiți de profesori care îi ajută în mod explicit să învețe cum să își dezvolte atitudinile și abilitățile de care au nevoie atât pentru succesul academic, cât și personal.
Există șase principii pedagogice cheie care stau la baza tuturor programelor IB.

Predarea în programele IB este:
  • bazată pe cercetare;
  • concentrată pe înțelegerea conceptuală;
  • dezvoltată în contexte locale și globale;
  • concentrată pe munca eficientă în echipă și pe colaborare;
  • diferențiată pentru a atinge nevoile tuturor cursanților;
  • ghidate prin evaluare (formativă și sumativă)
mask-group-3
Abordări ale
învățării

Această arie dezvoltă abilități esențiale care includ abilități de comportament și management emoțional, abilități care permit elevului să-și monitorizeze propria eficiență în procesul de învățare și abilități care îi permit să proceseze eficient informațiile (denumite adesea „abilități de studiu” într-un mediu școlar).

Prin urmare, a urma IB Diploma Programme (DP) înseamnă a dezvolta:
  • competențe în gândire;
  • abilități de comunicare;
  • abilități sociale;
  • abilități de autogestionare;
  • abilități de cercetare.

Curriculum

Cursanții DP trebuie să aleagă câte un curs din fiecare dintre cele cinci
grupuri de subiecte care oferă o gamă largă de cunoștințe și înțelegere
în limbă și literatură, indivizi și societăți, științe și matematică. În plus,
elevii trebuie, de asemenea, să aleagă fie un curs de arte din grupul de
arte, fie un al doilea curs din unul dintre celelalte grupe de subiecte.

Literatură și spectacol
(studii la grupa de discipline Limbă și Literatură și grupa de discipline Arte)
Sisteme de mediu și societăți
(grupul de subiecte Indivizi și Societăți și grupul de discipline Științe)

Pe lângă studiul disciplinar și interdisciplinar, DP prezintă trei elemente de
bază care lărgesc experiența educațională a elevilor și îi provoacă să își aplice
cunoștințele și abilitățile.

Nucleul Programului
de Diplomă

Eseul extins (EE) solicită elevilor să se implice în cercetare independentă printr-un studiu aprofundat al unei întrebări referitoare la unul dintre subiectele pe care le studiază. Opțiunea EE a studiilor globale permite elevilor să se concentreze pe un subiect de importanță globală, pe care îl examinează prin prisma a cel puțin două subiecte DP.

Teoria cunoașterii (TOK) dezvoltă o abordare coerentă a învățării care unifică disciplinele academice. În acest curs despre gândirea critică, elevii cercetează însăși natura cunoașterii și își aprofundează înțelegerea asupra cunoașterii ca element esențial al umanității.

Evaluare

Elevii susțin examene scrise la sfârșitul programului, care sunt notate de
examinatori externi IB și, de asemenea, susțin evaluări în școală, care sunt
trimise examinatorilor externi. Notele acordate pentru fiecare curs variază
de la 1 (cel mai mic) la 7 (cel mai mare).

Evaluarea este legată de criterii, ceea ce înseamnă că performanța elevilor
este măsurată pe baza unor criterii de evaluare specificate, bazate mai
degrabă pe scopurile și obiectivele curriculum-ului fiecărei discipline, decât
pe performanța altor elevi care susțin aceleași examene.

last_section