La Mark Twain IS, MYP este conceput pentru elevii cu vârste cuprinse între
11 și 16 ani. Acesta oferă un cadru care îi încurajează să devină gânditori
creativi, critici și reflexivi. Accentuează provocarea intelectuală, încurajând
elevii să facă conexiuni între studiile lor și lumea reală. Încurajează dezvoltarea abilităților de comunicare, înțelegere și implicare.
MYP este format din opt grupe de subiecte: însuşirea limbii, limbă şi literatură,
individul şi societatea, ştiinţe, matematică, arte, educaţie fizică, educație pentru
sănătate şi design. Studiul elevilor este susținut de un minim de 50 de ore de
predare per grup de subiecte în fiecare an universitar.
Proiectul personal MYP este o explorare practică centrată pe elev și adecvată
vârstei, în care elevii își consolidează învățarea pe tot parcursul programului.
Acest proiect pe termen lung este conceput ca o experiență de învățare
independentă de aproximativ 25 de ore. Proiectul personal evaluează în mod
oficial abilitățile ATL ale elevilor pentru autonomie, cercetare, comunicare,
gândire critică și creativă și colaborare.