Primary
Years
Programme

single-1 single-mobile
copii
reasons-1
Show more
bulie-2
Sunt
Orlandina
Bulie
și sunt Directorul Academic Adjunct și
Coordonatorul PYP la Mark Twain IS.

Lucrez în domeniul educației de mai bine de 20 de ani și m-am alăturat echipei Mark Twain IS
acum 16 ani ca profesor de engleză. După câțiva ani, am fost numită Coordonator PYP,
adăugându-se apoi rolul de Director Academic Adjunct.

Am crescut enorm atât personal cât și profesional în anii în care am fost aici, la Mark Twain IS. Nu am crezut niciodată, înainte de a mă alătura acestei comunități, că se pot stabili standarde atât de înalte și că pot visa atât de departe. De-a lungul anilor, am învățat lecții importante despre efort, angajament, entuziasm, colaborare, respect și despre a îmi asuma riscuri și sper că am reușit să modelez aceste valori pentru elevii și colegii mei.
Consider că a fi membru al echipei de conducere pedagogică este atât o oportunitate profesională, cât și o provocare de a-ți încerca limitele. Pentru mine, acest rol a însemnat o dezvoltare profesională continuă, deoarece am încercat să fiu la curent cu rezultatele de ultimă oră ale cercetării în domeniul educației și al conducerii educaționale și mi-am sprijinit colegii profesori în procesul de cercetare în cadrul claselor lor, cu scopul de a îmbunătăți învățarea și dezvoltarea elevilor.
În acest sens, sunt un mare susținător al ideii de
„profesionalism creativ” al profesorilor
care lucrează în IB și cred că dorința de a experimenta idei și practici și dorința de a învăța și de a crește ca educator și ca ființă umană pun bazele unui profesionist de succes. Cred cu tărie în valoarea adăugată pe care IB o aduce educației. În opinia mea, Programul IB Primary Years (PYP) nu este doar o metodologie pe care profesorii PYP ar trebui să o cunoască și pe care ar trebui să o folosească, este o filozofie și chiar un mod de a trăi și de a fi, un mod de a interacționa cu sine, cu ceilalți și cu lumea.
Prin implementarea programelor IB, aici, la Mark Twain IS, transformăm educația din a „învăța despre” în ”a învăța să fim”. Într-o lume care se schimbă rapid, trecem de la simpla reamintire a faptelor, care este accentuată în sistemele tradiționale, la dezvoltarea gândirii critice, creative și metacognitive și extindem educația dincolo de cea intelectuală pentru a include atitudini responsabile din punct de vedere social, precum și acțiuni bine gândite.
Prin urmare, promovăm un sistem educațional în care cunoașterea
nu este un scop în sine, ci mai degrabă un instrument care conduce
la dezvoltarea unor înțelegeri conceptuale care pot fi aplicate și
adaptate în diverse contexte.
Pedagogia IB promovează învățarea într-un climat în care ideile elevilor sunt apreciate și respectate și care le permite să-și exploreze propriile întrebări și să caute noi niveluri de înțelegere prin participarea activă, cercetare independentă, precum și învățarea prin cooperare. Prin urmare, sistemul IB crede în construcția socială a cunoștințelor care duce la un produs de calitate și, de asemenea, aduce motivație pentru învățare. Încurajăm în mod continuu studenții noștri să își pună amprenta în lume prin angajamentul global, ceea ce implică inițiativă studențească, o poziție activă și o decizie personală de a-și asuma responsabilitatea și de a dezvolta un sentiment de conștientizare morală a problemelor cu care se confruntă omenirea.
Elevii noștri învață cum să învețe într-un mediu școlar care prețuiește gândirea colaborativă, discuțiile și rezolvarea problemelor legate de situații din viața reală, în încercarea de a „aplatiza” pereții clasei și de a conecta învățarea la viață. Este un mediu în care toate aceste valori sunt modelate de profesorii Mark Twain IS care s-au angajat în profesionalismul creativ, în practica reflexivă și în învățarea pe tot parcursul vieții și care beneficiază de sprijin continuu în acest sens prin dezvoltarea profesională continuă. Aceste valori sunt specifice sistemului internațional de educație și fac diferența în domeniul educației românești.
În dublul meu rol de Director Adjunct și Coordonator PYP
am încercat să profit de toate provocările și dificultățile,
deși uneori mi s-au părut puțin descurajante, dar am reușit
să le transform în realizări, fie ele mici sau mari, și să
învăț lecții valoroase din aceste experiențe.
Datorită acestui rol în cadrul școlii am fost implicată într-un proiect transnațional în care Mark Twain IS împreună cu IB au jucat un rol transformator în comunitatea noastră, oferind dezvoltare profesională profesorilor de liceu din Galați. Tocmai datorită acestui rol mi-am finalizat Studiile de Doctorat în domeniul Educației cu scopul de a mă dezvolta profesional dar și de a adăuga valoare și de a o reda comunității școlare în care am crescut.
De-a lungul anilor de practică și reflecție, am devenit conștient de multiplele straturi ale rolului pe care îl dețin, precum și de complexitatea pe care o implică. În acest sens și în concordanță cu filozofia IB, ca membru al echipei de conducere pedagogică a școlii, mă străduiesc să modelez atributele din Profilul Elevului IB, precum și să găsesc modalități de a motiva, provoca, sprijini și împuternici profesorii, pe tot parcursul procesului. Un aspect important pe care îl implică dublul meu rol este acela de a stabili punți între componentele comunității școlare și de a reuni elevii, profesorii și părinții într-un efort de a construi o comunitate școlară care să fie „ orientată atât spre exterior, cât și spre gândire în perspectivă”.
Sunt sigură că urmează multe provocări, precum și multe oportunități de creștere și dezvoltare. Eu și întreaga comunitate școlară le vom face față cu îndrăzneală, fără a uita niciodată că cerul ar trebui să fie limita în orice facem și că nu ar trebui să ne mulțumim niciodată cu mai puțin de „perfect”. „Dacă cineva avansează cu încredere în direcția viselor sale și se străduiește să trăiască viața pe care și-o imaginează, va întâlni un succes neașteptat.”, a spus Henry David Thoreau. Visele mele pentru viitor includ creșterea continuă și neîncetată și progresul comunității noastre de învățare în călătoria IB și angajamentul susținut față de valorile implicate de educația internațională.